Thursday, August 25, 2005

Countdown to Merdeka: The Capital

Now..places you should not miss when you come down to Kuala Lumpur and Selangor (collectively known as Klang Valley)..Let the pics tell the story (thanks to google's image search :P)


KL (pronounced Kay-El)..my capital..

Boasting landmarks which become the talk of the world..not bad for a country which is still trying to catch up with more effluent and developed countries..

Been my home for the past 24 years and 51 weeks :P...(guess when is my birthday..z000nie..shhhh..)

I am proud to introduce to you..my capital, the colourful KL ;)

On the right, is the Kuala Lumpur Tower (Menara KL)..a 421m telecommunication tower..it also doubles as one of KL's best ambassador (second only to KL Twin Tower)

Petronas Twin Tower on your left...the tallest twin tower in the world..look awesome in night..believe me, it looks beautiful in real as well..88 stores high with a bridge connecting both tower, it will shine both in day and night...It houses Suria KLCC..a wonderful shopping mall..The place Icey wanted to be!!


***


This is Bangunan Sultan Abdul Samad..This Moorish-looking building actually hosts our court houses..situated in front of Merdeka Square, this is where the National Parade usually takes place..


***

This picture..showing the 272-steps leading to the main temple in Batu Caves..remember? thats where majority of Hindus and tourists will flock for Thaipusam festival..

Also a place you want to be whenever there is a festival for Lord Muruga....

But if you would like to visit the temple (minus the crowd), try to avoid coming down in January or February..


***


If my documentary about Malaysia is not enough, you can always visit our National Museum (warning..its only if you want to know more about this country..)..personally, i won't recommend it..because i will be there to explain every detail of Malaysia to you!


***

Putrajaya..our administrative capital..initially a forest and rubber estate, it was developed by then the Prime Minister, Tun Dr. Mahathir Mohammad into what it is today..This is a part of our Multimedia Super Coridor..which even accomodate University Putra Malaysia (UPM)..my campus :)






The Putrajaya mosque by the man-made lake..











The Putrajaya bridge..
spectacular view in the night..











The Prime Minister's office

***















The new train station...KL Sentral... The old train station


***





For those who are fans of Schumacher.. :)..You will definitely can recognise the world-class Sepang Formula 1 Circuit






***


If you are looking out for a bargain, Chinatown (Petaling Street), is the place to visit..It's practically a street..with Chinese vendors selling various items like clothes, watches, foods etc..but one word of caution here..DO NOT leave the shop without buying the items you have already bargained for..the consequences will be 'something' you will remember for a very long time

***

Modern day shopping centers can be found in every corner of KL..after all, it is the shopper's paradise!!

Please believe me when i say this is a shopping mall..Called Sunway Pyramid..the building (or should i say the sphynix) was inspired by The Pyramid..You even get to ice-scating here throughout the year...Not bad for a tropical country..

Next to this shopping mall is a lagoon (water park)..which i love a lot :P..Barely 10mins from my home..a place i love to hang around..















Midvalley Megamall..one of the biggest shopping mall in the Asia..hmm..till now, i haven't visit all the floors in here yet...it is that big!!


It houses my favourite bookstore, MPH..

There is an Hindu temple next to this huge mall, it is believed that, that temple was due to be demolished but since the developers decided to demolish it, cracks had been appearing on the wall of the mall which can be clearly seen from the road..then, they decided to rebuild the temple and the cracks had since stopped appearing!!

***

Next post..will be on tourist destinations and landmarks out side KL..stay with me..celebrating 48th Independence Day of Malaysia




52 comments:

Vivhyd said...

wow.. Me 1st.. very nice pics..

tulipspeaks said...

ah...vivhyd..thanks..had a tough time aligning them actually..hehehe..

Me said...

me 2nd..... now let me read...

Me said...

I guess ur BIRTHDAY is on 31st August
or 1st September.....am I right am000nie ???

tulipspeaks said...

**am000nie looking at av000nie..

you calculated it huh?

Me said...

31st August is also ur Independence Day...isn't it ???

musings (m000nie) said...

lol atleast me bfore z00nie :)...

aww am00nie wat a wonderful place to live in... m sure gonna visit someday... n i like the bridge... wat a view :)...

lol n ofcoz this shopping place... me a shopaholic u see :))

tulipspeaks said...

@ av000nie - yea it is..its our 48th Independence Day

@ m000nie
I will be waiting for the day you step your lovely feet in KLIA..

lol n ofcoz this shopping place... me a shopaholic u see :))
me too..welcome to the club!!!

Me said...

Which one is correct ?
31st August or
1st September ?

tulipspeaks said...

**am000nie doesn't want to reveal her birthday..

Me said...

I bet it's 1st September....

tulipspeaks said...

av000nie..you have all the rights to bet..

we will see if it is correct..

Me said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Me said...

E-mail me the answer = in120@lycos.com

tulipspeaks said...

okie..i will e-mail..but tell me one good reason for me to reveal it to you :P

Me said...

Truth can not be suppressed and always is the ultimate victor.....
Now no question ....grrrrrhhhhh..

:) said...

lolll.. am00 n av00.. well my guess yr bday is either 1st sept/2nd sept.. jeez me not so bad in calculations..
lets see..

hey amazing post dear... wanna see twin tower .. n that megamall badly:(

:)

tulipspeaks said...

pari..you also wanna join the club..guessing my birthdate? :)..okie.i will count your vote in :P

Twin Tower certainly a place i am very fond and proud of..Megamall..kind of usually place except for the huge size..

=am000nie

Thë Icè Þr¡ñce§§ said...

wow i love those picssssssss
woohooooooooooooo

4u2nvau/Rohit said...

Is it your birthday next thursday am000nie??

4u2nvau/Rohit said...

1st September it is

Keshi said...

omgg am000nie u live in such a booooooooootiful country!! Im so J now :( wut am I doing in Sydney...duhhh!


**The Putrajaya mosque and the bridge...

They were my favvvvvs...goshhhh such beautiful architecture! When will I get to come to Malaysia gawwwwwwwd! Will u take me ard if I drop by am000nie? :)

Lovely post abt the place u live...very beautiful pics!

Thanks girl..
Keshi.

Keshi said...

omg wutzz all this bday talk? when is ur bday am000nie - c'mon out with it now! :) we wanna celebrate it with ya...I mean dun u wanna?:(

k000kie.

tulipspeaks said...

@ n000nie - hmm..may be it is..may be it is not :P..pretty confident, aren't you?


@ k000kie -
When will I get to come to Malaysia gawwwwwwwd! Will u take me ard if I drop by am000nie? :)

most of the places here, especially the Putrajaya are minutes away from my home..of course i would love to take you around dear..muuaxx and huggsss..

when is ur bday am000nie - c'mon out with it now! :)we wanna celebrate it with ya...I mean dun u wanna?:(

of course i would love to celebrate it with you guys..but then, is it possible??

=am000nie=

tulipspeaks said...

@ icey - thanks dear..i know you love the towers..lets join k000kie and 'lepak' around KL..it will fun!!

'lepak' = malay word meaning hanging around without doing nothing

=am000nie=

4u2nvau/Rohit said...

Im not pretty confident, Im very confident.

4u2nvau/Rohit said...

1980= 1st september 1980.

1.9.80 its really not that hard :)

Keshi said...

am000nie thanks for that :) I wud luv to meet up with ya if I'm ever in Malaysia...n dun beleive n000nie if he says Im Ms.Ted Bundy lol!


yess ofcourse we can celebrate ur bday on the net...havent u heard of e-wishes n e-parties :) plz plz tell u s when ur bday is...

k000kie-with-a-cake

4u2nvau/Rohit said...

Her bdays on 1st September...

So whens the party??

tulipspeaks said...

alright alright..the cat is finally out the bag..

er...what is the e-party and e-wishes all about??

=am000nie-grinning=

Keshi said...

Next Thur then - whoaaa I cant wait to wear my hot Pink lace top n blue jeans all for am000nie ;-) n ofcourse Lemon cake for z000nie n m000nie n loadza Coke for n000nie :)

Party here at am000nie blog on Thurs Sep-1 PPL!

k000kie-gone-shopping-already

tulipspeaks said...

awww...thats so cute of k000kie..although seems like she is looking for a reason to go shopping :P

i shall make the annoucement for the e-party soon then

=am000nie=

Vinu said...

Hey,

Me jumped to here from keshis blog...And weas just mesmerized with those cool casual pics of ur country...And yeah,nice descriptions.

Someday hope to visit the country...

Cheers

tulipspeaks said...

awww..thank you so much vinu..

i will be happy to guide you around :)

Keshi said...

lol am000nie that too - I luv shopping hehehe...now that I have a party to attend I will ditch the pink top n blue jeans n buy real party clothes...lol...wanna come shopping wimme?

k000kie.

tulipspeaks said...

k000kie..can't wait for a shopping spree with you darling!!

Arz000n said...

Oh yeah...
I so wanna visit this place now :(

am000000000nie invite me pleaseeeeee....hehehe

Nice pics out there...I just luved it...lemme read it once again


Z0000n is ssshhhing as far as her b'day is concerned ;)

Take care....hugzzz

Keshi said...

z000nie u n I can go see am000nie in Malaysia na? howzz that for a superb holiday?

k000kie.

Arz000n said...

Oh yeah...
You know wht...I just dropped by to droool on all these pics posted by am000nie

They are just awesome...damn Im cursing myself loads for resigning from my prev copmany when they were sending me to Malaysia for 2 months. WTF?? :(

I've seen am0000nie...I would anyway enjoy Malaysia-sight-seeing with her :)

Hugzzzz to am000nie
Take care

Btw, where are ya?? In coll...working on thesis??

Arz000n said...

@K00kie-pie
I didnt read K000kies comment clearly...did you said you and I??

Boy...then I think I would trip down to Aussie to pick you up for Malaysia...thts sound way pretty kewl na..hehehe

Hugzzz to ma k000kiez

tulipspeaks said...

@ z000nie -
I've seen am0000nie...I would anyway enjoy Malaysia-sight-seeing with her :)

hehehe..surely you will enjoy yourself..make sure you do drop by in sydney and pick up k000kie..

Btw, where are ya?? In coll...working on thesis??
i was in campus..attending a book launching ceremony..ggrrr..so boring!! rather be in my room, writing my blog :P

Hugsssssssss to z000nie..missing ya!!

=am000nie=

Arz000n said...

Book Launching ceremony??

Oh...boy...thts more boring than watching Ned Blondy run behind a blogger for his life...hehhe

Mich ya tooo...I cant log in on messengers on weekend now :(

No internet @Hotel :( :(

Z000nie in tears

But hey, good thing is ur b'day is not during weekends...hehehe :D

tulipspeaks said...

sob! sob! you wont be around this weekend??? geee..that is going to be a tough weekend for me then!!

come back to my msn msgr soon z000nie..it is lonely without you.. :P

=am000nie=

PuNeEt said...

Wow... Amazing Pictures

Gosh... too good...

Give your blog link to History Students... they will learn loads ;-)

Cheers

tulipspeaks said...

@ puneet

Give your blog link to History Students... they will learn loads ;-)

This is a compliment or...

PuNeEt said...

Ofcourse its a compliment...

come on yaar...

its too good...
wish I had a blog n blog friend like u wen i was studying...

keep it up

cheers

Keshi said...

lol z000nie cuttttey!! Sydney wud be nice for u to visit na...hehehe...told ya na to come over n then we can go together to see n000nie in Mel n all of us can go to Malaysia to catch up with am000nie...wut a trip it will be!

k000kie.

tulipspeaks said...

@ puneet - thank you :))) at least, you got me now..late better then never! :P

@ k000kie..seems like having a wonderful time planning your vacation huh? kekekeke..

visithra said...

thats a bunch of nice photos you put up there :))

you might want to join the merdeka blog in bm - check out eyeris.blogspot.com

tulipspeaks said...

@ visithra - hi..thanks for dropping my blog..surely will visit that blog as well..
Selamat Hari Merdeka!!

Keshi said...

yup n that too with z000nie n u - woww wut a time I'll have!

k000kie.

tulipspeaks said...

lolz.. k000kie-z000nie-am000nie..

again..3-some huh??